Saturday 6 October 2012

KISAH SESAMA SEJENIS

aku tertarik dengan tajuk berita sekarang berkenaan dengan hubungan sejenis sesama perempuan...hmmm...
bagi pendapat aku lah...hubungan sejenis nie ada banyak faktor kenapa seseorang itu boleh terjebak dengan hubungan sejenis tak kiralah perempuan dengan perempuan (lesbian) dan lelaki dengan lelaki (gay)...

aku ada 2-3 orang kawan yang couple dengan pengkid atau kawan pengkid...aku pun berkawan jugak dengan pengkid...sayang pengkid tu...tapi...sayang sebagai kawan lah....okey....aku nak cerita macam mana diorang nie boleh terjebak dalam hubungan sejenis nie...hmm

sebenarnya yang couple dengan sesama jantina nie diorang ada masalah hidup diorang tak kiralah kisah silam atau kisah sekarang...aku bagi contoh kawan aku lah...nama dia ain bukan nama sebenar k...nama samaran je...aku tak nak aibkan sapa2...okey...bagi kisah dia yang dia pernah cerita dekat aku macam mana dia boleh ada hubungan dengan pengkid nie...dia ada kisah silam atau kisah hitam yang dia dapat lupakan sampai bila-bila...dia jadi fobia dengan lelaki...bila ain dengan lelaki dia mesti akan rasa nak marah...pada hal lelaki-lelaki tu tak da wat salah pun...tapi...disebabkan kisah silam dia...dia jadi takut dengan laki...

haha..mesti korang nak tau kan apa yang terjadi dekat ain nie sampai dia jadi takut dengan kaum adam nie...okey...apa yang aku tau...masa dia sekolah rendah dalam darjah 3 or 4...dia pernah dicabul oleh seorang pakcik...bukan sekali..bukan 2 kali...tapi...dah berkali-kali...sampai satu tahap tu..dia jadi murung dengan kisah silam dia tu...sampai dia sekolah menengah..,kisah tu sentiasa berlegar-legar dalam ingatan dia...cuba korang pikir...masa time sekolah...dia langsung tak dak kawan laki...nak dekat gan laki pun dia takut apa tah lagi nak bercinta dengan laki...kesian dowh...sampai sekarang kot jadi macam tu...hmmm

sampai lah dia dapat belajar di sebuah kolej di dalam malaysia...haha...sory...aku tak dapat nak cakap dia study dekat kolej mana...sebab aku tau...korang mesti dapat agak kan...siapakah orangnya itu...okey..kalo korang tau siapa ain sebenarnya...aku harap korang diam-diam aje lah ea..aku tak nak aibkan sapa2....hehehehe

bila si ain nie dah sem 2..dia kenal dengan si pengkid nie...si pengkid nie layang dia...hormat dia...bagi dia kasih sayang sepenuhnya dekat dia...sampai satu tahap tu...dia betul-betul sayangkan pengkid nie...nak dijadikan cerita diorang pun bercouple lah sampailah setahun macam tu...masa diorang couple tu...ain rasa hepi sangat-sangat..sebab apa tau...si pengkid nie bagi kasih sayang sepenuhnya dekat ain...ain rasa selamat sangat dengan pengkid tadi...ain cerita semuanya pasal diri dia dekat pengkid tadi..cerita kisah silam dia dan macam mana dia boleh jadi macam nie...si pengkid nie pun dengan macho nya..letakkan kepala ain nie dekat bahu dia...buat-buat yang si pengkid nie care lah gan ain  nie..haha...memang tak nafikan lah...bila ain couple gan si arty ( bukan nama sebenar) hidup dia seolah-olah bersinar semula...dia hepi je...mungkin dia dah dapat kebahagian itu walaupun sekejap...sekurang2nya dia rasa bahagia dengan orang yang dia sayang...sampailah hubungan dia gan si arty sampai penghujungnya...bila aku dapat tau diorang dah putus...aku rasa sedih pun ada...hepi pun ada...macam-macam perasaan ada...yelah kan...kawan kita sendiri dah putus dengan orang yang dia sayang dan dalam waktu yang sama dia putus dengan orang yang bukan laki...tu yang buat aku rasa hepi sikit..sekurang2nya dah xda dosa dia lagi...dosa dia tak bersambung lagi...hmmm

yang membuat aku sedih...si ain nie sayang bagai nak rak dengan si arty nie...cinta pertama lah katakan..lepas tu pulak si arty nie dah buat dia bahagia...faham dia...bagi dia kasih sayang sepenuhnya...si arty nie yang nak putus dengan ain disebabkan orang ketiga...si arty dah jumpa peganti ain...yang lebih baik dan yang lebih faham arty dari ain...(aku pulak sakit hati dengan si arty nie). ain cari aku...dia cerita segalanya dekat aku pasal arty nie...yang dia sayang sangat2 dekat arty nie...apa yang aku boleh cakap dekat ain nie ialah ...'bersabarlah dengan apa dugaan nie,,,mybe apa yang telah terjadi nie ada hikmah nya...mungkin ALLAH S.W.T nak hang berubah dan bertaubat dan tinggalkan semua nie...." aku tenangkan dia...tapi..dalam waktu yang sama...dia memang tak dapat nak lupakan di arty nie...dia menangis...sudah bermacam-macam car dia lakukan nak balik semula dengan dia...tapi..smua nya sia-sia je..usaha dia cuma sia-sia...yang dapat cuma kena marah je...huhu

sampai lah sekarang..dia tak dapat nak lupakan si arty nie...sehingga satu tahap...sebelom dia nak tido mesti dia akan menangis sebab terlalu rindukan arty...sedihkan...aku dapat rasakan perasaan ain bila putus cinta...sebab aku pun pernah ada dekat tempat dia...selepas dia putus dengan arty..ada sorg dua penk yang nak talker dia...nak buat dia jadi awek...tapi,..ain tak nak..sebab dia pernah janji dengan si arty nie... yang si arty nie "penk pertama dan terakhir dia" selepas nie tiada lagi penk dalam hidup dia...dia akan mulakan hidup baru...dia akan cari seorang laki yang boleh bimbing dia ke jalan yang benar...tapi..sampai sekarang dia masih tak jumpa sorang laki yang memahami dia seperti mana arty faham dia..sayang dia...dia cuma nak arty je...dia cakap dia cari laki yang sama macam arty....huhu...

AKU HARAP AIN DAPAT CARI JODOH YANG TERBAIK DAN DAPAT CARI LAKI YANG BOLEH FAHAM DIA SEPERTI MANA ARTY FAHAM DIA...AKU DOAKAN AIN DAPAT LUPAKAN ARTY SECEPAT YANG MUNGKIN...WALAUPUN AKU TAHU...MUNGKIN AIN TAK KAN LUPAKAN ARTY DALAM WAKTU YANG TERDEKAT...TAPI..SEKURANGNYA DIA DAPAT LUPAKAN SEDIKIT PUN JADI LAH...!!!!

5 comments:

  1. Muntah aku dengar .dah songsang tu songsang jugak.bukan sedih.tApi patut buat kenduri kesyukuran sebb terlpas dari dosa dan bala allah

    ReplyDelete
  2. kita kena sedar prasaan diorang sama ja..cuma tersilp pilih disebbkn oleh perbuatan lelaki tersebut membuatkan si ain ni fobia terhadp lelki

    ReplyDelete
  3. Tp mmg kebanyakan lelaki ni xkan fhm perasaan puan sbb dorg hipokrit...ko ckp la cmne pon dorg msk telinga kanan kua telinga kiri...dorg jns x peka dgn perasaan puan..bila kau ada bff puan ko akan rs best sbb dorg phm ko...bff ya bkn pengkid.tp lama2 dorg akan tinggalkan juga bila dh berumah tangga...xleh dh dgn ko 24jam...aku phm apa ain alami...aku ada sorg kwn spesis pengkid ni..asalnya dia normal tp krn seorg lelaki..dia tegar jd pengkid....

    ReplyDelete
  4. Allah.. bantu saya untuk lupakan ex sy (pengkid ) saya nak kawan dengan dia sampai syurga , tapi dia buar saya rasa janggal bila dah ptusukan hubungan as couple ..sy rindu nak gaduh dengan dia tiap2 hari.. saya dayang dia sevagai kawan tapi dia tak boleh terima keadaan tu.. allah.. apa yang patut saya lakukan. Saya takda kawan perempuan mahupun lelaki dah macam saya kawan ngan dia dulu..

    ReplyDelete